Connect with us

NEWS

Real Reason TB Joshua’s Youtube Channel Was Suspended

Published

on

Loading...

A United Kingdom-based media organisation, OpenDemocracy, has claimed accountability for the closure of Pastor Temitope Joshua’s well-liked YouTube Channel, Emmanuel TV, which had over 1,800,000 subscribers and 600,000,000 views.

Advertisements
Loading...

OpenDemocracy defined in an article that it reported TB Joshua’s actions, which included seven clips exhibiting TB Joshua “participating in exorcism to remedy homosexual and lesbian congregants of their sexual orientation by casting out the demon of homosexuality.”



SaharaReporters had reported that YouTube suspended well-liked Christian tv channel Emmanuel TV, owned by Pastor TB Joshua of The Synagogue, Church Of All Nations.

Joshua himself disclosed this on his Twitter account on Wednesday.

He stated the channel was suspended over a video stated to include hate speech.










“Emmanuel TV YouTube suspension: Our mission is to share the love of God with everybody – regardless of race or faith – and we strongly oppose all types of hate speech! We’ve got had an extended and fruitful relationship with YouTube and consider this determination was made in haste,” he had tweeted.

However within the OpenDemocracy article, creator Kerry Cullinan explains how the American video-sharing web site terminated Emmanuel TV “in response to our enquiries about TB Joshua’s controversial exorcisms.”

Cullinan acknowledged that within the clips, after the Nigerian cleric’s prayers, the people involved all testified that they now not skilled same-sex attraction.

“YouTube’s Neighborhood Tips prohibit hate speech, and we take away flagged movies and feedback that violate these insurance policies. On this case, we now have terminated the channel,” a YouTube spokesperson advised openDemocracy after they reported Joshua to the social media large.

OpenDemocracy, which describes itself as an “unbiased world media organisation” whose tasks embody championing “ladies’s and LGBTIQ voices”, additionally revealed they reported Joshua’s actions to Fb and DSTV, which hosts Emmanuel TV on satellite tv for pc in Africa.

Joshua’s Fb Web page, which has over 5.6 million followers, stays energetic, though the corporate said particular movies had been eliminated after OpenDemocracy’s queries.

Share this Story
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

TRENDING